A-
A+
Tällä valtuustokaudella jo neljännessä valtuustoryhmässä toimiva Seinäjoen kaupunginvaltuutettu, viimeksi perussuomalaisista uuden poliittisen kodin löytänyt Piia Kattelus jatkaa harhaanjohtavia esiintulojaan, nyt Pelmaan risteysalueesta julkaisussaan sekä sivullaan sosiaalisessa mediassa.
Pelmaan risteysalueen oikaisu Ylistarossa liittyy valtatie 18:n Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-tieyhteyden kehittämiseen, josta on toteutettu Laihian eritasot.
Pelmaan oikaisun jälkeen tavoitteena on toteuttaa Ähtäri–Multia-tien uusi linjaus. Kyseessä on Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen maakuntaliittojen hanke, jota elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ely) tieviranomaisena toteuttaa.
Maakuntakaavan mukainen hanke on ollut esillä jo 2000-luvun alkupuolelta saakka, jolloin tielinjausta suunniteltiin peräti jätevedenpuhdistamon eteläpuolelta linjattavaksi eli huomattavasti kauempaa kuin nykyinen linjaus.
Kattelus väittää, ettei alueen asukkaita ole hankkeessa kuultu. Hankkeesta on järjestetty vuonna 2015 kaksi yleisötilaisuutta.
Suunnitelma on ollut nähtävillä vuonna 2017, jolloin siitä on voinut jättää muistutuksia.
Kaupungilta on tiehankkeeseen pyydetty lausuntoa vuonna 2018. Tuolloinkin suunnitelma oli yleisesti mahdollisia muistutuksia varten nähtävillä. Kaksi muistutusta jätettiinkin. Valittaa on voinut edelleen.
Kaupungin lausunnon antoi kaupunginhallitus, jossa Kattelus toimi hallituksen varapuheenjohtajana. Lausunnossaan kaupunki muun muassa lausuu: ”Seinäjoen kaupunki pitää tiesuunnitelmaratkaisua kannatettavana ja tarpeellisena sekä liikenteen toimivuuden ja turvallisuuden, että maankäytön suunnittelun kannalta. Ylistaron osayleiskaavatyötä voidaan jatkaa risteysalueen tieratkaisujen selkiydyttyä”.
Lisäyksenä hallituksen antamaan lausuntoesitykseen Irene Turenius (kesk.) esitti kannatettuna tutkittavaksi Ylistaron yrittäjien esittämän tien linjausvaihtoehdon.
Tielinjauksen hylkäämistä ei esityksessä ollut.
Ely tutki ja piti vaihtoehtoa mahdottomana toteuttaa.
Kaupunkiympäristölautakunta on yksimielisellä päätöksellään käynnistänyt asemakaavan uudistamisen vuonna 2018 yleisötilaisuudessa usean alueen asukkaan toivottua Matinpalontieltä yhteyttä Rapakujaan.
Kattelus toteaa julkaisussaan tämän hankkeen olevan veronmaksajille kallis toteuttaa ja pitää sitä ilmeisesti turhana. Noin 100 metriä uutta katua ja iso tierumpu ei kovin kallis investointi ole. Kaupunkihan rakentaa vuosittain kilometreittäin uusia katuja.
Asemakaavan muutoshankkeessa myös pyritään mahdollistamaan uuden tien ja kaduksi jäävän Ylistarontien välinen alue yritystoiminnalle, johon yrittäjät ovat osoittaneet kiinnostusta jo tässä vaiheessa.
Kirjoituksessaan sosiaalisessa mediassa Kattelus antaa ymmärtää, että osuuskauppa olisi Pelmaan risteyksen oikaisuhankkeen taustalla mainiten osuuskaupan mafiaksi eli rikollisjärjestöksi. Kattelus rikospoliisina pannee asian tutkintaan.
KARI HOMI
kaupunkiympäristölautakunnan
puheenjohtaja
Seinäjoki
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Tällä valtuustokaudella jo neljännessä valtuustoryhmässä toimiva Seinäjoen kaupunginvaltuutettu, viimeksi perussuomalaisista uuden poliittisen kodin löytänyt Piia Kattelus jatkaa harhaanjohtavia esiintulojaan, nyt Pelmaan risteysalueesta julkaisussaan sekä sivullaan sosiaalisessa mediassa.
Pelmaan risteysalueen oikaisu Ylistarossa liittyy valtatie 18:n Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-tieyhteyden kehittämiseen, josta on toteutettu Laihian eritasot.
Pelmaan oikaisun jälkeen tavoitteena on toteuttaa Ähtäri–Multia-tien uusi linjaus. Kyseessä on Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen maakuntaliittojen hanke, jota elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ely) tieviranomaisena toteuttaa.
Maakuntakaavan mukainen hanke on ollut esillä jo 2000-luvun alkupuolelta saakka, jolloin tielinjausta suunniteltiin peräti jätevedenpuhdistamon eteläpuolelta linjattavaksi eli huomattavasti kauempaa kuin nykyinen linjaus.
Kattelus väittää, ettei alueen asukkaita ole hankkeessa kuultu. Hankkeesta on järjestetty vuonna 2015 kaksi yleisötilaisuutta.
Suunnitelma on ollut nähtävillä vuonna 2017, jolloin siitä on voinut jättää muistutuksia.
Kaupungilta on tiehankkeeseen pyydetty lausuntoa vuonna 2018. Tuolloinkin suunnitelma oli yleisesti mahdollisia muistutuksia varten nähtävillä. Kaksi muistutusta jätettiinkin. Valittaa on voinut edelleen.
Kaupungin lausunnon antoi kaupunginhallitus, jossa Kattelus toimi hallituksen varapuheenjohtajana. Lausunnossaan kaupunki muun muassa lausuu: ”Seinäjoen kaupunki pitää tiesuunnitelmaratkaisua kannatettavana ja tarpeellisena sekä liikenteen toimivuuden ja turvallisuuden, että maankäytön suunnittelun kannalta. Ylistaron osayleiskaavatyötä voidaan jatkaa risteysalueen tieratkaisujen selkiydyttyä”.
Lisäyksenä hallituksen antamaan lausuntoesitykseen Irene Turenius (kesk.) esitti kannatettuna tutkittavaksi Ylistaron yrittäjien esittämän tien linjausvaihtoehdon.
Tielinjauksen hylkäämistä ei esityksessä ollut.
Ely tutki ja piti vaihtoehtoa mahdottomana toteuttaa.
Kaupunkiympäristölautakunta on yksimielisellä päätöksellään käynnistänyt asemakaavan uudistamisen vuonna 2018 yleisötilaisuudessa usean alueen asukkaan toivottua Matinpalontieltä yhteyttä Rapakujaan.
Kattelus toteaa julkaisussaan tämän hankkeen olevan veronmaksajille kallis toteuttaa ja pitää sitä ilmeisesti turhana. Noin 100 metriä uutta katua ja iso tierumpu ei kovin kallis investointi ole. Kaupunkihan rakentaa vuosittain kilometreittäin uusia katuja.
Asemakaavan muutoshankkeessa myös pyritään mahdollistamaan uuden tien ja kaduksi jäävän Ylistarontien välinen alue yritystoiminnalle, johon yrittäjät ovat osoittaneet kiinnostusta jo tässä vaiheessa.
Kirjoituksessaan sosiaalisessa mediassa Kattelus antaa ymmärtää, että osuuskauppa olisi Pelmaan risteyksen oikaisuhankkeen taustalla mainiten osuuskaupan mafiaksi eli rikollisjärjestöksi. Kattelus rikospoliisina pannee asian tutkintaan.
KARI HOMI
kaupunkiympäristölautakunnan
puheenjohtaja
Seinäjoki
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Tällä valtuustokaudella jo neljännessä valtuustoryhmässä toimiva Seinäjoen kaupunginvaltuutettu, viimeksi perussuomalaisista uuden poliittisen kodin löytänyt Piia Kattelus jatkaa harhaanjohtavia esiintulojaan, nyt Pelmaan risteysalueesta julkaisussaan sekä sivullaan sosiaalisessa mediassa.
Pelmaan risteysalueen oikaisu Ylistarossa liittyy valtatie 18:n Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-tieyhteyden kehittämiseen, josta on toteutettu Laihian eritasot.
Pelmaan oikaisun jälkeen tavoitteena on toteuttaa Ähtäri–Multia-tien uusi linjaus. Kyseessä on Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen maakuntaliittojen hanke, jota elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ely) tieviranomaisena toteuttaa.
Maakuntakaavan mukainen hanke on ollut esillä jo 2000-luvun alkupuolelta saakka, jolloin tielinjausta suunniteltiin peräti jätevedenpuhdistamon eteläpuolelta linjattavaksi eli huomattavasti kauempaa kuin nykyinen linjaus.
Kattelus väittää, ettei alueen asukkaita ole hankkeessa kuultu. Hankkeesta on järjestetty vuonna 2015 kaksi yleisötilaisuutta.
Suunnitelma on ollut nähtävillä vuonna 2017, jolloin siitä on voinut jättää muistutuksia.
Kaupungilta on tiehankkeeseen pyydetty lausuntoa vuonna 2018. Tuolloinkin suunnitelma oli yleisesti mahdollisia muistutuksia varten nähtävillä. Kaksi muistutusta jätettiinkin. Valittaa on voinut edelleen.
Kaupungin lausunnon antoi kaupunginhallitus, jossa Kattelus toimi hallituksen varapuheenjohtajana. Lausunnossaan kaupunki muun muassa lausuu: ”Seinäjoen kaupunki pitää tiesuunnitelmaratkaisua kannatettavana ja tarpeellisena sekä liikenteen toimivuuden ja turvallisuuden, että maankäytön suunnittelun kannalta. Ylistaron osayleiskaavatyötä voidaan jatkaa risteysalueen tieratkaisujen selkiydyttyä”.
Lisäyksenä hallituksen antamaan lausuntoesitykseen Irene Turenius (kesk.) esitti kannatettuna tutkittavaksi Ylistaron yrittäjien esittämän tien linjausvaihtoehdon.
Tielinjauksen hylkäämistä ei esityksessä ollut.
Ely tutki ja piti vaihtoehtoa mahdottomana toteuttaa.
Kaupunkiympäristölautakunta on yksimielisellä päätöksellään käynnistänyt asemakaavan uudistamisen vuonna 2018 yleisötilaisuudessa usean alueen asukkaan toivottua Matinpalontieltä yhteyttä Rapakujaan.
Kattelus toteaa julkaisussaan tämän hankkeen olevan veronmaksajille kallis toteuttaa ja pitää sitä ilmeisesti turhana. Noin 100 metriä uutta katua ja iso tierumpu ei kovin kallis investointi ole. Kaupunkihan rakentaa vuosittain kilometreittäin uusia katuja.
Asemakaavan muutoshankkeessa myös pyritään mahdollistamaan uuden tien ja kaduksi jäävän Ylistarontien välinen alue yritystoiminnalle, johon yrittäjät ovat osoittaneet kiinnostusta jo tässä vaiheessa.
Kirjoituksessaan sosiaalisessa mediassa Kattelus antaa ymmärtää, että osuuskauppa olisi Pelmaan risteyksen oikaisuhankkeen taustalla mainiten osuuskaupan mafiaksi eli rikollisjärjestöksi. Kattelus rikospoliisina pannee asian tutkintaan.
KARI HOMI
kaupunkiympäristölautakunnan
puheenjohtaja
Seinäjoki
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria