A-
A+
Hiiripellontien kevyen liikenteen väylän rakentaminen Vähässäkyrössä saattaa alkaa jo tämän vuoden lopussa Haarajoen päästä.
PIA KORPELA-MÄKI
,,
Suunnitelma tulee huhtikuun lopussa nähtäville kuulutuksena.
SIRI GRÖNDAHL
VÄHÄKYRÖ Hiiripellontien kevyen liikenteen väylän rakentaminen saattaa alkaa jo loppuvuodesta Haarajoen päästä. Yhteensä 2,2 kilometrin pituinen väylä alkaa Haarajoentien risteyksestä ja päättyy Perkiöntien risteykseen.
Kadunsuunnittelupäällikkö Siri Gröndahl Vaasan kaupungin kuntatekniikasta kertoo, että väylä rakennetaan suurimmaksi osaksi korotettuna kevyen liikenteen väylänä. Töihin kuuluu myös jonkin verran kadunparannusta. Myös katuvalaistus uusitaan samassa yhteydessä väylän osuudelta.
Väylän rakentamista varten on tehty tie- ja rakennussuunnitelma vuonna 2013, mutta sitä ei ole Gröndahlin mukaan tuolloin hyväksytty. Kaksi kolmasosaa väylän tieosuudesta on Haarajoentien päästä alkaen asemakaavoitettu kaduksi. Väylän rakentaminen alkaa tuosta osuudesta.
– Konsultti tekee vanhaan suunnitelmaan pieniä muutoksia. Katusuunnitelma tulee huhtikuun lopussa nähtäville kuulutuksena. Nähtävillä olon jälkeen se hyväksytään Vaasan teknisessä lautakunnassa. Ennen rakentamista tehdään katu-alueen haltuunotto, hän selvittää.
Myös kevyen liikenteen väylän loppuosan tiesuunnitelma pitää vielä hyväksyä ennen sen rakentamista. – Etelä-Pohjanmaan Ely-keskus on siinä mukana. Väylän tämän osuuden rakentamisen aikataulu riippuu rahoituksen järjestymisestä, lisää Gröndahl.
Hän arvioi, että kevyen liikenteen väylän rakentaminen maksaa Vaasan kaupungille yhteensä noin 1,3 miljoonaa euroa. Väylän rakentamisen aloitus kirjattiin kaupungin tämän vuoden investointeihin valtuuston muuttamana asiana. Valtuusto päätti siirtää hankkeelle äänestyksen jälkeen 150 000 euroa.
Hanke oli jo 10 vuotta sitten mukana Vähänkyrön ja Vaasan yhdistymissopimuksen investointiohjelmassa. Asukkaat ovat odottaneet väylän tekemistä vuosikymmeniä.
Vaasan kaupungin kuntatekniikan tämän vuoden hankkeisiin kuuluu myös maantie 717:n kevyen liikenteen väylän suunnittelu ja rakentamisen mahdollinen aloitus yhteistyössä Mustasaaren kunnan ja Ely-keskuksen kanssa.
Väylä rakennetaan Vaasan Höstveden ja Vähänkyrön Merikaarron Kolkin siltatien risteyksen välille. Pyörätie kulkee yhteensä 1,9 kilometrin matkalta Vaasan puolella ja 5,1 kilometrin matkalta Mustasaaren puolella.
– Tänä vuonna laaditaan tiesuunnitelma sekä rakennussuunnitelma. Tiesuunnitelmaluonnosta esitellään yleisölle verkossa huhtikuussa. Yleisöesittelystä julkaistaan kuulutus, jossa kerrotaan, milloin esittelyaineisto on katsottavissa, sanoo Etelä-Pohjanmaan Ely-keskuksen Liikennevastuualueen projektipäällikkö Minna Pasanen.
Merikaarrontien ja Kolkin siltatien risteyksestä on Mustasaaren rajalle 1,5 kilometriä. 7 kilometrin osuudelta puuttuva väylä yhdistää jo aiemmin rakennetut kevyen liikenteen väylät.
Vaasa maksaa 252 000 ja Mustasaari 448 000 euroa uudesta väylästä. Puolet hankkeen kustannuksista eli 700 000 euroa saadaan valtion Käpy-hankerahoituksesta.
PIA KORPELA-MÄKI
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Hiiripellontien kevyen liikenteen väylän rakentaminen Vähässäkyrössä saattaa alkaa jo tämän vuoden lopussa Haarajoen päästä.
PIA KORPELA-MÄKI
,,
Suunnitelma tulee huhtikuun lopussa nähtäville kuulutuksena.
SIRI GRÖNDAHL
VÄHÄKYRÖ Hiiripellontien kevyen liikenteen väylän rakentaminen saattaa alkaa jo loppuvuodesta Haarajoen päästä. Yhteensä 2,2 kilometrin pituinen väylä alkaa Haarajoentien risteyksestä ja päättyy Perkiöntien risteykseen.
Kadunsuunnittelupäällikkö Siri Gröndahl Vaasan kaupungin kuntatekniikasta kertoo, että väylä rakennetaan suurimmaksi osaksi korotettuna kevyen liikenteen väylänä. Töihin kuuluu myös jonkin verran kadunparannusta. Myös katuvalaistus uusitaan samassa yhteydessä väylän osuudelta.
Väylän rakentamista varten on tehty tie- ja rakennussuunnitelma vuonna 2013, mutta sitä ei ole Gröndahlin mukaan tuolloin hyväksytty. Kaksi kolmasosaa väylän tieosuudesta on Haarajoentien päästä alkaen asemakaavoitettu kaduksi. Väylän rakentaminen alkaa tuosta osuudesta.
– Konsultti tekee vanhaan suunnitelmaan pieniä muutoksia. Katusuunnitelma tulee huhtikuun lopussa nähtäville kuulutuksena. Nähtävillä olon jälkeen se hyväksytään Vaasan teknisessä lautakunnassa. Ennen rakentamista tehdään katu-alueen haltuunotto, hän selvittää.
Myös kevyen liikenteen väylän loppuosan tiesuunnitelma pitää vielä hyväksyä ennen sen rakentamista. – Etelä-Pohjanmaan Ely-keskus on siinä mukana. Väylän tämän osuuden rakentamisen aikataulu riippuu rahoituksen järjestymisestä, lisää Gröndahl.
Hän arvioi, että kevyen liikenteen väylän rakentaminen maksaa Vaasan kaupungille yhteensä noin 1,3 miljoonaa euroa. Väylän rakentamisen aloitus kirjattiin kaupungin tämän vuoden investointeihin valtuuston muuttamana asiana. Valtuusto päätti siirtää hankkeelle äänestyksen jälkeen 150 000 euroa.
Hanke oli jo 10 vuotta sitten mukana Vähänkyrön ja Vaasan yhdistymissopimuksen investointiohjelmassa. Asukkaat ovat odottaneet väylän tekemistä vuosikymmeniä.
Vaasan kaupungin kuntatekniikan tämän vuoden hankkeisiin kuuluu myös maantie 717:n kevyen liikenteen väylän suunnittelu ja rakentamisen mahdollinen aloitus yhteistyössä Mustasaaren kunnan ja Ely-keskuksen kanssa.
Väylä rakennetaan Vaasan Höstveden ja Vähänkyrön Merikaarron Kolkin siltatien risteyksen välille. Pyörätie kulkee yhteensä 1,9 kilometrin matkalta Vaasan puolella ja 5,1 kilometrin matkalta Mustasaaren puolella.
– Tänä vuonna laaditaan tiesuunnitelma sekä rakennussuunnitelma. Tiesuunnitelmaluonnosta esitellään yleisölle verkossa huhtikuussa. Yleisöesittelystä julkaistaan kuulutus, jossa kerrotaan, milloin esittelyaineisto on katsottavissa, sanoo Etelä-Pohjanmaan Ely-keskuksen Liikennevastuualueen projektipäällikkö Minna Pasanen.
Merikaarrontien ja Kolkin siltatien risteyksestä on Mustasaaren rajalle 1,5 kilometriä. 7 kilometrin osuudelta puuttuva väylä yhdistää jo aiemmin rakennetut kevyen liikenteen väylät.
Vaasa maksaa 252 000 ja Mustasaari 448 000 euroa uudesta väylästä. Puolet hankkeen kustannuksista eli 700 000 euroa saadaan valtion Käpy-hankerahoituksesta.
PIA KORPELA-MÄKI
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Hiiripellontien kevyen liikenteen väylän rakentaminen Vähässäkyrössä saattaa alkaa jo tämän vuoden lopussa Haarajoen päästä.
PIA KORPELA-MÄKI
,,
Suunnitelma tulee huhtikuun lopussa nähtäville kuulutuksena.
SIRI GRÖNDAHL
VÄHÄKYRÖ Hiiripellontien kevyen liikenteen väylän rakentaminen saattaa alkaa jo loppuvuodesta Haarajoen päästä. Yhteensä 2,2 kilometrin pituinen väylä alkaa Haarajoentien risteyksestä ja päättyy Perkiöntien risteykseen.
Kadunsuunnittelupäällikkö Siri Gröndahl Vaasan kaupungin kuntatekniikasta kertoo, että väylä rakennetaan suurimmaksi osaksi korotettuna kevyen liikenteen väylänä. Töihin kuuluu myös jonkin verran kadunparannusta. Myös katuvalaistus uusitaan samassa yhteydessä väylän osuudelta.
Väylän rakentamista varten on tehty tie- ja rakennussuunnitelma vuonna 2013, mutta sitä ei ole Gröndahlin mukaan tuolloin hyväksytty. Kaksi kolmasosaa väylän tieosuudesta on Haarajoentien päästä alkaen asemakaavoitettu kaduksi. Väylän rakentaminen alkaa tuosta osuudesta.
– Konsultti tekee vanhaan suunnitelmaan pieniä muutoksia. Katusuunnitelma tulee huhtikuun lopussa nähtäville kuulutuksena. Nähtävillä olon jälkeen se hyväksytään Vaasan teknisessä lautakunnassa. Ennen rakentamista tehdään katu-alueen haltuunotto, hän selvittää.
Myös kevyen liikenteen väylän loppuosan tiesuunnitelma pitää vielä hyväksyä ennen sen rakentamista. – Etelä-Pohjanmaan Ely-keskus on siinä mukana. Väylän tämän osuuden rakentamisen aikataulu riippuu rahoituksen järjestymisestä, lisää Gröndahl.
Hän arvioi, että kevyen liikenteen väylän rakentaminen maksaa Vaasan kaupungille yhteensä noin 1,3 miljoonaa euroa. Väylän rakentamisen aloitus kirjattiin kaupungin tämän vuoden investointeihin valtuuston muuttamana asiana. Valtuusto päätti siirtää hankkeelle äänestyksen jälkeen 150 000 euroa.
Hanke oli jo 10 vuotta sitten mukana Vähänkyrön ja Vaasan yhdistymissopimuksen investointiohjelmassa. Asukkaat ovat odottaneet väylän tekemistä vuosikymmeniä.
Vaasan kaupungin kuntatekniikan tämän vuoden hankkeisiin kuuluu myös maantie 717:n kevyen liikenteen väylän suunnittelu ja rakentamisen mahdollinen aloitus yhteistyössä Mustasaaren kunnan ja Ely-keskuksen kanssa.
Väylä rakennetaan Vaasan Höstveden ja Vähänkyrön Merikaarron Kolkin siltatien risteyksen välille. Pyörätie kulkee yhteensä 1,9 kilometrin matkalta Vaasan puolella ja 5,1 kilometrin matkalta Mustasaaren puolella.
– Tänä vuonna laaditaan tiesuunnitelma sekä rakennussuunnitelma. Tiesuunnitelmaluonnosta esitellään yleisölle verkossa huhtikuussa. Yleisöesittelystä julkaistaan kuulutus, jossa kerrotaan, milloin esittelyaineisto on katsottavissa, sanoo Etelä-Pohjanmaan Ely-keskuksen Liikennevastuualueen projektipäällikkö Minna Pasanen.
Merikaarrontien ja Kolkin siltatien risteyksestä on Mustasaaren rajalle 1,5 kilometriä. 7 kilometrin osuudelta puuttuva väylä yhdistää jo aiemmin rakennetut kevyen liikenteen väylät.
Vaasa maksaa 252 000 ja Mustasaari 448 000 euroa uudesta väylästä. Puolet hankkeen kustannuksista eli 700 000 euroa saadaan valtion Käpy-hankerahoituksesta.
PIA KORPELA-MÄKI
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria