A-
A+
Sami Kilpeläinen osallistuu ilmeiseen tarpeeseen kilven kiillotukseen ja kaupunginhallituksen lausuntopäätöksestä pois kiemurteluun koskien Pelmaan risteysaluetta. Kilpeläinen viittaa ”munkkilatinassaan” harhautusmielessä asian kannalta epäoleellisuuksiin.
Kaupunkiympäristölautakunnan lausuntoesityksessä ei mainittu Ylistaron yrittäjien ehdottamaa linjausvaihtoehtoa eikä sitä ollut lautakunnassa karttapiirroksena esillä. Kun kaupunginhallitus hyväksyi suunnitelman, Irene Turenius esitti lausuntoon lisättäväksi myös yrittäjien ehdottaman vaihtoehdon tutkimisen.
Lopullisen lausunnon antajahan oli kaupunginhallitus eikä lautakunta. Kilpeläinen hämää, ”unohtiko joku viestin viedä elyyn”. Onpa ely osannut liikenne- ja viestintävirasto Traficomille vastata, ettei esitettyä linjausvaihtoehtoa ole mahdollista toteuttaa.
Kiertoliittymää ei elyn mukaan valtatielle rakenneta. Se tullaan jossain vaiheessa poistamaan myös Roveksen ja Tanelinrannan risteyksestä Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-väylällä.
Kilpeläinen kysyy minulta, keskustalta ja kokoomukselta, ”miksi Ylistaroon ei ole saatu 12 vuodessa osayleiskaavaa”. Tätä olisi voinut kysyä jo aikanaan viranhaltijoilta kaupunginhallituksessa, jos asia olisi kiinnostanut.
Saadun selvityksen mukaan osayleiskaavan puuttumisen syynä on, ettei Ylistaron kunnan aikana vireillä ollutta tielinjauksen muutossuunnitelmaa ehditty hyväksyä ennen kuntaliitosta. Hyväksytty tiesuunnitelma on pohjana osayleiskaavan laadinnalle.
Toivottavasti nyt voidaan kaivattu osayleiskaava saattaa valmisteluun ja hyväksyttäväksi ilman viivytyksiä.
Kilpeläinen viittaa tuoreessa tekstissään Isoonkyröön rakennettavaan KPO:n S-markettiin, joka rakentuu vastaavine palveluineen kuin kilpailevan Eepeen alueella Ylistarossakin on. KPO ja Eepee ovat itsenäisiä alueosuuskauppoja ja siten keskenään kilpailijoita. Näillä on omat hallintoneuvostonsa. Vihjaus jääviyksiin on tässä tapauksessa lukijoitten tarkoituksellista harhauttamista.
Ilmeisesti Kilpeläisen toiveena on, ettei Isokyrö palvelujensa selkeää tason nostoa saisi. Kilpailu tulee nähdä toimintoja kehittävänä ja siten toivottavana. Toimintansa kehittämiseen tulisi kunkin toimijan näilläkin alueilla panna kaiken tarmonsa juoksuhautoihin linnoittautumisen sijaan.
KARI HOMI (kesk.)
kaupunkiympäristö-
lautakunnan puheenjohtaja
Seinäjoki
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Sami Kilpeläinen osallistuu ilmeiseen tarpeeseen kilven kiillotukseen ja kaupunginhallituksen lausuntopäätöksestä pois kiemurteluun koskien Pelmaan risteysaluetta. Kilpeläinen viittaa ”munkkilatinassaan” harhautusmielessä asian kannalta epäoleellisuuksiin.
Kaupunkiympäristölautakunnan lausuntoesityksessä ei mainittu Ylistaron yrittäjien ehdottamaa linjausvaihtoehtoa eikä sitä ollut lautakunnassa karttapiirroksena esillä. Kun kaupunginhallitus hyväksyi suunnitelman, Irene Turenius esitti lausuntoon lisättäväksi myös yrittäjien ehdottaman vaihtoehdon tutkimisen.
Lopullisen lausunnon antajahan oli kaupunginhallitus eikä lautakunta. Kilpeläinen hämää, ”unohtiko joku viestin viedä elyyn”. Onpa ely osannut liikenne- ja viestintävirasto Traficomille vastata, ettei esitettyä linjausvaihtoehtoa ole mahdollista toteuttaa.
Kiertoliittymää ei elyn mukaan valtatielle rakenneta. Se tullaan jossain vaiheessa poistamaan myös Roveksen ja Tanelinrannan risteyksestä Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-väylällä.
Kilpeläinen kysyy minulta, keskustalta ja kokoomukselta, ”miksi Ylistaroon ei ole saatu 12 vuodessa osayleiskaavaa”. Tätä olisi voinut kysyä jo aikanaan viranhaltijoilta kaupunginhallituksessa, jos asia olisi kiinnostanut.
Saadun selvityksen mukaan osayleiskaavan puuttumisen syynä on, ettei Ylistaron kunnan aikana vireillä ollutta tielinjauksen muutossuunnitelmaa ehditty hyväksyä ennen kuntaliitosta. Hyväksytty tiesuunnitelma on pohjana osayleiskaavan laadinnalle.
Toivottavasti nyt voidaan kaivattu osayleiskaava saattaa valmisteluun ja hyväksyttäväksi ilman viivytyksiä.
Kilpeläinen viittaa tuoreessa tekstissään Isoonkyröön rakennettavaan KPO:n S-markettiin, joka rakentuu vastaavine palveluineen kuin kilpailevan Eepeen alueella Ylistarossakin on. KPO ja Eepee ovat itsenäisiä alueosuuskauppoja ja siten keskenään kilpailijoita. Näillä on omat hallintoneuvostonsa. Vihjaus jääviyksiin on tässä tapauksessa lukijoitten tarkoituksellista harhauttamista.
Ilmeisesti Kilpeläisen toiveena on, ettei Isokyrö palvelujensa selkeää tason nostoa saisi. Kilpailu tulee nähdä toimintoja kehittävänä ja siten toivottavana. Toimintansa kehittämiseen tulisi kunkin toimijan näilläkin alueilla panna kaiken tarmonsa juoksuhautoihin linnoittautumisen sijaan.
KARI HOMI (kesk.)
kaupunkiympäristö-
lautakunnan puheenjohtaja
Seinäjoki
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Sami Kilpeläinen osallistuu ilmeiseen tarpeeseen kilven kiillotukseen ja kaupunginhallituksen lausuntopäätöksestä pois kiemurteluun koskien Pelmaan risteysaluetta. Kilpeläinen viittaa ”munkkilatinassaan” harhautusmielessä asian kannalta epäoleellisuuksiin.
Kaupunkiympäristölautakunnan lausuntoesityksessä ei mainittu Ylistaron yrittäjien ehdottamaa linjausvaihtoehtoa eikä sitä ollut lautakunnassa karttapiirroksena esillä. Kun kaupunginhallitus hyväksyi suunnitelman, Irene Turenius esitti lausuntoon lisättäväksi myös yrittäjien ehdottaman vaihtoehdon tutkimisen.
Lopullisen lausunnon antajahan oli kaupunginhallitus eikä lautakunta. Kilpeläinen hämää, ”unohtiko joku viestin viedä elyyn”. Onpa ely osannut liikenne- ja viestintävirasto Traficomille vastata, ettei esitettyä linjausvaihtoehtoa ole mahdollista toteuttaa.
Kiertoliittymää ei elyn mukaan valtatielle rakenneta. Se tullaan jossain vaiheessa poistamaan myös Roveksen ja Tanelinrannan risteyksestä Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-väylällä.
Kilpeläinen kysyy minulta, keskustalta ja kokoomukselta, ”miksi Ylistaroon ei ole saatu 12 vuodessa osayleiskaavaa”. Tätä olisi voinut kysyä jo aikanaan viranhaltijoilta kaupunginhallituksessa, jos asia olisi kiinnostanut.
Saadun selvityksen mukaan osayleiskaavan puuttumisen syynä on, ettei Ylistaron kunnan aikana vireillä ollutta tielinjauksen muutossuunnitelmaa ehditty hyväksyä ennen kuntaliitosta. Hyväksytty tiesuunnitelma on pohjana osayleiskaavan laadinnalle.
Toivottavasti nyt voidaan kaivattu osayleiskaava saattaa valmisteluun ja hyväksyttäväksi ilman viivytyksiä.
Kilpeläinen viittaa tuoreessa tekstissään Isoonkyröön rakennettavaan KPO:n S-markettiin, joka rakentuu vastaavine palveluineen kuin kilpailevan Eepeen alueella Ylistarossakin on. KPO ja Eepee ovat itsenäisiä alueosuuskauppoja ja siten keskenään kilpailijoita. Näillä on omat hallintoneuvostonsa. Vihjaus jääviyksiin on tässä tapauksessa lukijoitten tarkoituksellista harhauttamista.
Ilmeisesti Kilpeläisen toiveena on, ettei Isokyrö palvelujensa selkeää tason nostoa saisi. Kilpailu tulee nähdä toimintoja kehittävänä ja siten toivottavana. Toimintansa kehittämiseen tulisi kunkin toimijan näilläkin alueilla panna kaiken tarmonsa juoksuhautoihin linnoittautumisen sijaan.
KARI HOMI (kesk.)
kaupunkiympäristö-
lautakunnan puheenjohtaja
Seinäjoki
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria