A-
A+
Yksityisalueille ja puutarhoihin ei ole kellään mitään asiaa.
Erkki Hemminki
Mika Pukkinen
ISOKYRÖ Kyrönmaalla on edessä todellinen rallin superviikonloppu, kun SM-rallisprint rantautuu alueelle kahden osakilpailun voimin. Lauantaina 13. syyskuuta ajetaan Isossakyrössä ja sunnuntaina 14. syyskuuta Laihialla.
Isossakyrössä on vuosikymmenten aikana järjestetty SM-tason asfalttisprinttejä, mutta kilpailunjohtajan Erkki Hemmingin mukaan SM-sorasprinttejä ei ole aiemmin pitäjässä ollut.
Reitti ei kulje tälläkään kertaa puhtaasti soralla, sillä kisataipaleen lähtö on asfaltoidulla Perttiläntiellä, mistä käännytään Palonkyläntielle ja kuljetaan Taavetintien sekä Laurolantien kautta takaisin Perttiläntielle.
Kisareitin ensimmäinen ja viimeinen noin puolikilometrinen on asfalttia. Lisäksi reitti tarjoaa leveämpää sorabaanaa ja Taavetintiellä hyvin kapeaa sekä mutkittelevaa sorasirkusta.
Hemmingin mukaan kilpailuun on tulossa 74 autokuntaa. Ensimmäinen kilpailija starttaa reitille kahden jälkeen iltapäivällä, mutta toimintaa Isossakyrössä on aamusta saakka. Huolto on Kyrön vierailukeskuksessa ja Kyrönmaan maatalousmuseon pihamaalla.
Tästä syystä Pohjankyröntie on poikki Perttilän riippusillan ja Taipaleentien välillä kisapäivän aamusta saakka. Perttiläntie on poikki puolestaan Suolaistentieltä suunnilleen Luhdantielle. Siirtymillä ajo on kielletty kisatapahtuman aikana aamusta saakka. Varsinainen kisareitti suljetaan puoli kahdelta.
– Huoltoalueella ja siirtymien sisällä asuville jaetaan ajoluvat, joten he pääsevät ajamaan tonteilleen. Kisareitin varrelle ei pääse kisan aikana lainkaan. Aikaa on varattu kahdeksaan saakka illalla. Tie voidaan avata aiemminkin, jos kisa on ohi nopeammin. Pelivaraa pitää kuitenkin olla, Hemminki kertoo.
– Purku pyritään tekemään mahdollisimman nopeasti ja jälkihoito tehdään välittömästi. Tienhoitokunnan kanssa sovitaan lisäksi mahdollisesta soranajosta, Hemminki lisää.
Sama reitti ajetaan kahdesti ja voimaan jää nopein tulos. Kisareitin välille pääsee Perttiläntien molemmista päistä. Reitin keskivaiheille pääsee kiertämällä Ruusupuron tai Jaurin kautta.
– Katsojaoppaaseen painetaan, missä ovat suositellut katsoja-alueet ja ohjeistus niihin pääsemiseksi. Oppaasta löytyvät myös katsojakieltoalueet. Koitamme järjestää myös parkkipaikkoja pelloille, elleivät ne pehmene sateista. Grillit löytyvät maalipäästä Laurolantien ja Perttiläntien risteyksestä sekä alkupäästä, kun käännytään Palonkylään.
SM-rallisprintin järjestelytyöt ovat alkaneet jo vuosi sitten, jolloin kisojen järjestämislupaa haettiin. Alkuvuoden ajan järjestelyjä on tehnyt Hemmingin mukaan noin kymmenhenkinen ryhmä, mutta kisapäivänä töissä on vajaat sata henkeä.
Suunnittelutöiden lisäksi järjestäjät ovat hakeneet alkuvuoden aikana lausuntoja eri viranomaistahoilta ja muilta asianosaisilta.
– Reitin varrella on muutamia taloja, joiden nurmea suojataan. Lisäksi laitamme liikenteenohjaajia tai järjestyksenvalvojia seuraamaan, sillä yksityisalueille ja puutarhoihin kellään ei ole mitään asiaa. Kisaa edeltävänä perjantaina on vielä paljon tekemistä suojaamisessa, Hemminki sanoi.
ISOKYRÖ SM-rallisprintin järjestäminen on ollut epävarmaa lähes kalkkiviivoille saakka, sillä Isonkyrön teknisen lautakunnan antamasta luvasta kisan järjestämiseen Palonkyläntiellä ja Taavetintiellä on tehty oikaisuvaatimus sekä sen jälkeen myöhemmin valitus Vaasan hallinto-oikeuteen.
Palonkyläntie ja Taavetintie ovat yksityisteitä, joiden käyttöön rallisprintiä järjestävä Pohjanmaan ralli -yhdistys on saanut tiehoitokunnalta luvan 14. helmikuuta allekirjoitetulla sulkusopimuksella.
Tekninen lautakunta antoi luvan kisan järjestämiseen omalta osaltaan alun perin 22. huhtikuuta pitämässään kokouksessa, mutta päätöksestä tehtiin oikaisuvaatimus.
Tekninen lautakunta hylkäsi oikaisuvaatimuksen kokouksessaan 3. kesäkuuta teknisen johtajan Petri Hännisen ehdotuksen mukaisesti.
Lautakunnan jäsen Sirpa Seppälä teki teknisen johtajan esityksestä poikkeavan ehdotuksen, mutta se raukesi kannattamattomana ja alkuperäinen esitys jäi voimaan. Seppälä jätti myös eriävän mielipiteen pöytäkirjaan tässä vaiheessa.
Rallia vastustavat yksityistiekunnan jäsenet valittivat oikaisuvaatimuksen hylkäämisestä myöhemmin Vaasan hallinto-oikeuteen, mikä esti väliaikaisesti kisan järjestämisen.
Kevään kuntavaalien jälkeen vaihtunut tekninen lautakunta antoi 19. elokuuta hallinto-oikeudelle lausunnon, jossa se vaati, että valitus hylätään ja päätöksen täytäntöönpanon kielto kumotaan.
Oikeuden lopullisen ratkaisun saaminen voi viedä vuosia aikaa, mutta SM-rallisprintille myönnettiin viime viikon lopulla lupa järjestää kilpailu. Kilpailunjohtaja Erkki Hemmingin mukaan kisajärjestelyjä jatkettiin tietoisena siitä, että tapahtuma saatetaan joutua perumaan kokonaan.
– Emme voineet keskeyttää kisajärjestelyjä. Tähän on ollut pakko taloudellisesti ja toiminnallisesti panostaa, sillä kyseessä on projekti, jota ei voida perjantaina keksiä ja lauantaina ajaa. Nytkin tämä on ollut melkein vuoden prosessi, Hemminki sanoi.
Palonkyläntie ja Taavetintie ovat osittain kunnan hoitamia ja ylläpitämiä, ja tekninen lautakunta antoi omasta puolestaan luvan kisojen pitämiseen. Varsinaisesta luvan antamisesta vastaa kuitenkin tiekunta, jonka kanssa sopimus oli allekirjoitettu jo aiemmin.
Suunniteltu reitti sijaitsee osittain myös Suolaisten pohjavesialueella, mistä Isonkyrön ympäristölautakunta antoi tekniselle lautakunnalle lausunnon 11. maaliskuuta. Lausunnossa todettiin, ettei ralleja tulisi järjestää pohjavesialueella, koska se ei paranna kunnan vesihuollon toimintavarmuutta.
Ympäristölautakunnan lausunnossa toivottiin, että reittiä muutettaisiin, sillä ralliin oli vielä noin puoli vuotta aikaa. Ympäristölautakunta oli pyytänyt ja saanut helmikuussa Etelä-Pohjanmaan ELY-keskukselta lausunnon pohjavesialueesta ja rallin aiheuttamista riskeistä.
Kilpareitti kulkee pohjavesialueella noin 1,9 kilometrin matkan. ELY-keskus arvioi, että pohjavesille ei aiheudu haittaa rallista, mutta alueella ei saa tehdä huoltotoimenpiteitä tai tankkauksia.
Jos äkillisiä huoltotoimenpiteitä tarvitaan, ajoneuvojen alla on käytettävä läpipäästämättömiä ja imukykyisiä huoltomattoja. Tämä on järjestäjän mukaan otettu huomioon.
RATI SM-Rallisprint Isossakyrössä 13. syyskuuta, kilpailutoimisto aukeaa kello 9.00 ja ensimmäinen lähtö noin kello 14.00
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Yksityisalueille ja puutarhoihin ei ole kellään mitään asiaa.
Erkki Hemminki
Mika Pukkinen
ISOKYRÖ Kyrönmaalla on edessä todellinen rallin superviikonloppu, kun SM-rallisprint rantautuu alueelle kahden osakilpailun voimin. Lauantaina 13. syyskuuta ajetaan Isossakyrössä ja sunnuntaina 14. syyskuuta Laihialla.
Isossakyrössä on vuosikymmenten aikana järjestetty SM-tason asfalttisprinttejä, mutta kilpailunjohtajan Erkki Hemmingin mukaan SM-sorasprinttejä ei ole aiemmin pitäjässä ollut.
Reitti ei kulje tälläkään kertaa puhtaasti soralla, sillä kisataipaleen lähtö on asfaltoidulla Perttiläntiellä, mistä käännytään Palonkyläntielle ja kuljetaan Taavetintien sekä Laurolantien kautta takaisin Perttiläntielle.
Kisareitin ensimmäinen ja viimeinen noin puolikilometrinen on asfalttia. Lisäksi reitti tarjoaa leveämpää sorabaanaa ja Taavetintiellä hyvin kapeaa sekä mutkittelevaa sorasirkusta.
Hemmingin mukaan kilpailuun on tulossa 74 autokuntaa. Ensimmäinen kilpailija starttaa reitille kahden jälkeen iltapäivällä, mutta toimintaa Isossakyrössä on aamusta saakka. Huolto on Kyrön vierailukeskuksessa ja Kyrönmaan maatalousmuseon pihamaalla.
Tästä syystä Pohjankyröntie on poikki Perttilän riippusillan ja Taipaleentien välillä kisapäivän aamusta saakka. Perttiläntie on poikki puolestaan Suolaistentieltä suunnilleen Luhdantielle. Siirtymillä ajo on kielletty kisatapahtuman aikana aamusta saakka. Varsinainen kisareitti suljetaan puoli kahdelta.
– Huoltoalueella ja siirtymien sisällä asuville jaetaan ajoluvat, joten he pääsevät ajamaan tonteilleen. Kisareitin varrelle ei pääse kisan aikana lainkaan. Aikaa on varattu kahdeksaan saakka illalla. Tie voidaan avata aiemminkin, jos kisa on ohi nopeammin. Pelivaraa pitää kuitenkin olla, Hemminki kertoo.
– Purku pyritään tekemään mahdollisimman nopeasti ja jälkihoito tehdään välittömästi. Tienhoitokunnan kanssa sovitaan lisäksi mahdollisesta soranajosta, Hemminki lisää.
Sama reitti ajetaan kahdesti ja voimaan jää nopein tulos. Kisareitin välille pääsee Perttiläntien molemmista päistä. Reitin keskivaiheille pääsee kiertämällä Ruusupuron tai Jaurin kautta.
– Katsojaoppaaseen painetaan, missä ovat suositellut katsoja-alueet ja ohjeistus niihin pääsemiseksi. Oppaasta löytyvät myös katsojakieltoalueet. Koitamme järjestää myös parkkipaikkoja pelloille, elleivät ne pehmene sateista. Grillit löytyvät maalipäästä Laurolantien ja Perttiläntien risteyksestä sekä alkupäästä, kun käännytään Palonkylään.
SM-rallisprintin järjestelytyöt ovat alkaneet jo vuosi sitten, jolloin kisojen järjestämislupaa haettiin. Alkuvuoden ajan järjestelyjä on tehnyt Hemmingin mukaan noin kymmenhenkinen ryhmä, mutta kisapäivänä töissä on vajaat sata henkeä.
Suunnittelutöiden lisäksi järjestäjät ovat hakeneet alkuvuoden aikana lausuntoja eri viranomaistahoilta ja muilta asianosaisilta.
– Reitin varrella on muutamia taloja, joiden nurmea suojataan. Lisäksi laitamme liikenteenohjaajia tai järjestyksenvalvojia seuraamaan, sillä yksityisalueille ja puutarhoihin kellään ei ole mitään asiaa. Kisaa edeltävänä perjantaina on vielä paljon tekemistä suojaamisessa, Hemminki sanoi.
ISOKYRÖ SM-rallisprintin järjestäminen on ollut epävarmaa lähes kalkkiviivoille saakka, sillä Isonkyrön teknisen lautakunnan antamasta luvasta kisan järjestämiseen Palonkyläntiellä ja Taavetintiellä on tehty oikaisuvaatimus sekä sen jälkeen myöhemmin valitus Vaasan hallinto-oikeuteen.
Palonkyläntie ja Taavetintie ovat yksityisteitä, joiden käyttöön rallisprintiä järjestävä Pohjanmaan ralli -yhdistys on saanut tiehoitokunnalta luvan 14. helmikuuta allekirjoitetulla sulkusopimuksella.
Tekninen lautakunta antoi luvan kisan järjestämiseen omalta osaltaan alun perin 22. huhtikuuta pitämässään kokouksessa, mutta päätöksestä tehtiin oikaisuvaatimus.
Tekninen lautakunta hylkäsi oikaisuvaatimuksen kokouksessaan 3. kesäkuuta teknisen johtajan Petri Hännisen ehdotuksen mukaisesti.
Lautakunnan jäsen Sirpa Seppälä teki teknisen johtajan esityksestä poikkeavan ehdotuksen, mutta se raukesi kannattamattomana ja alkuperäinen esitys jäi voimaan. Seppälä jätti myös eriävän mielipiteen pöytäkirjaan tässä vaiheessa.
Rallia vastustavat yksityistiekunnan jäsenet valittivat oikaisuvaatimuksen hylkäämisestä myöhemmin Vaasan hallinto-oikeuteen, mikä esti väliaikaisesti kisan järjestämisen.
Kevään kuntavaalien jälkeen vaihtunut tekninen lautakunta antoi 19. elokuuta hallinto-oikeudelle lausunnon, jossa se vaati, että valitus hylätään ja päätöksen täytäntöönpanon kielto kumotaan.
Oikeuden lopullisen ratkaisun saaminen voi viedä vuosia aikaa, mutta SM-rallisprintille myönnettiin viime viikon lopulla lupa järjestää kilpailu. Kilpailunjohtaja Erkki Hemmingin mukaan kisajärjestelyjä jatkettiin tietoisena siitä, että tapahtuma saatetaan joutua perumaan kokonaan.
– Emme voineet keskeyttää kisajärjestelyjä. Tähän on ollut pakko taloudellisesti ja toiminnallisesti panostaa, sillä kyseessä on projekti, jota ei voida perjantaina keksiä ja lauantaina ajaa. Nytkin tämä on ollut melkein vuoden prosessi, Hemminki sanoi.
Palonkyläntie ja Taavetintie ovat osittain kunnan hoitamia ja ylläpitämiä, ja tekninen lautakunta antoi omasta puolestaan luvan kisojen pitämiseen. Varsinaisesta luvan antamisesta vastaa kuitenkin tiekunta, jonka kanssa sopimus oli allekirjoitettu jo aiemmin.
Suunniteltu reitti sijaitsee osittain myös Suolaisten pohjavesialueella, mistä Isonkyrön ympäristölautakunta antoi tekniselle lautakunnalle lausunnon 11. maaliskuuta. Lausunnossa todettiin, ettei ralleja tulisi järjestää pohjavesialueella, koska se ei paranna kunnan vesihuollon toimintavarmuutta.
Ympäristölautakunnan lausunnossa toivottiin, että reittiä muutettaisiin, sillä ralliin oli vielä noin puoli vuotta aikaa. Ympäristölautakunta oli pyytänyt ja saanut helmikuussa Etelä-Pohjanmaan ELY-keskukselta lausunnon pohjavesialueesta ja rallin aiheuttamista riskeistä.
Kilpareitti kulkee pohjavesialueella noin 1,9 kilometrin matkan. ELY-keskus arvioi, että pohjavesille ei aiheudu haittaa rallista, mutta alueella ei saa tehdä huoltotoimenpiteitä tai tankkauksia.
Jos äkillisiä huoltotoimenpiteitä tarvitaan, ajoneuvojen alla on käytettävä läpipäästämättömiä ja imukykyisiä huoltomattoja. Tämä on järjestäjän mukaan otettu huomioon.
RATI SM-Rallisprint Isossakyrössä 13. syyskuuta, kilpailutoimisto aukeaa kello 9.00 ja ensimmäinen lähtö noin kello 14.00
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Yksityisalueille ja puutarhoihin ei ole kellään mitään asiaa.
Erkki Hemminki
Mika Pukkinen
ISOKYRÖ Kyrönmaalla on edessä todellinen rallin superviikonloppu, kun SM-rallisprint rantautuu alueelle kahden osakilpailun voimin. Lauantaina 13. syyskuuta ajetaan Isossakyrössä ja sunnuntaina 14. syyskuuta Laihialla.
Isossakyrössä on vuosikymmenten aikana järjestetty SM-tason asfalttisprinttejä, mutta kilpailunjohtajan Erkki Hemmingin mukaan SM-sorasprinttejä ei ole aiemmin pitäjässä ollut.
Reitti ei kulje tälläkään kertaa puhtaasti soralla, sillä kisataipaleen lähtö on asfaltoidulla Perttiläntiellä, mistä käännytään Palonkyläntielle ja kuljetaan Taavetintien sekä Laurolantien kautta takaisin Perttiläntielle.
Kisareitin ensimmäinen ja viimeinen noin puolikilometrinen on asfalttia. Lisäksi reitti tarjoaa leveämpää sorabaanaa ja Taavetintiellä hyvin kapeaa sekä mutkittelevaa sorasirkusta.
Hemmingin mukaan kilpailuun on tulossa 74 autokuntaa. Ensimmäinen kilpailija starttaa reitille kahden jälkeen iltapäivällä, mutta toimintaa Isossakyrössä on aamusta saakka. Huolto on Kyrön vierailukeskuksessa ja Kyrönmaan maatalousmuseon pihamaalla.
Tästä syystä Pohjankyröntie on poikki Perttilän riippusillan ja Taipaleentien välillä kisapäivän aamusta saakka. Perttiläntie on poikki puolestaan Suolaistentieltä suunnilleen Luhdantielle. Siirtymillä ajo on kielletty kisatapahtuman aikana aamusta saakka. Varsinainen kisareitti suljetaan puoli kahdelta.
– Huoltoalueella ja siirtymien sisällä asuville jaetaan ajoluvat, joten he pääsevät ajamaan tonteilleen. Kisareitin varrelle ei pääse kisan aikana lainkaan. Aikaa on varattu kahdeksaan saakka illalla. Tie voidaan avata aiemminkin, jos kisa on ohi nopeammin. Pelivaraa pitää kuitenkin olla, Hemminki kertoo.
– Purku pyritään tekemään mahdollisimman nopeasti ja jälkihoito tehdään välittömästi. Tienhoitokunnan kanssa sovitaan lisäksi mahdollisesta soranajosta, Hemminki lisää.
Sama reitti ajetaan kahdesti ja voimaan jää nopein tulos. Kisareitin välille pääsee Perttiläntien molemmista päistä. Reitin keskivaiheille pääsee kiertämällä Ruusupuron tai Jaurin kautta.
– Katsojaoppaaseen painetaan, missä ovat suositellut katsoja-alueet ja ohjeistus niihin pääsemiseksi. Oppaasta löytyvät myös katsojakieltoalueet. Koitamme järjestää myös parkkipaikkoja pelloille, elleivät ne pehmene sateista. Grillit löytyvät maalipäästä Laurolantien ja Perttiläntien risteyksestä sekä alkupäästä, kun käännytään Palonkylään.
SM-rallisprintin järjestelytyöt ovat alkaneet jo vuosi sitten, jolloin kisojen järjestämislupaa haettiin. Alkuvuoden ajan järjestelyjä on tehnyt Hemmingin mukaan noin kymmenhenkinen ryhmä, mutta kisapäivänä töissä on vajaat sata henkeä.
Suunnittelutöiden lisäksi järjestäjät ovat hakeneet alkuvuoden aikana lausuntoja eri viranomaistahoilta ja muilta asianosaisilta.
– Reitin varrella on muutamia taloja, joiden nurmea suojataan. Lisäksi laitamme liikenteenohjaajia tai järjestyksenvalvojia seuraamaan, sillä yksityisalueille ja puutarhoihin kellään ei ole mitään asiaa. Kisaa edeltävänä perjantaina on vielä paljon tekemistä suojaamisessa, Hemminki sanoi.
ISOKYRÖ SM-rallisprintin järjestäminen on ollut epävarmaa lähes kalkkiviivoille saakka, sillä Isonkyrön teknisen lautakunnan antamasta luvasta kisan järjestämiseen Palonkyläntiellä ja Taavetintiellä on tehty oikaisuvaatimus sekä sen jälkeen myöhemmin valitus Vaasan hallinto-oikeuteen.
Palonkyläntie ja Taavetintie ovat yksityisteitä, joiden käyttöön rallisprintiä järjestävä Pohjanmaan ralli -yhdistys on saanut tiehoitokunnalta luvan 14. helmikuuta allekirjoitetulla sulkusopimuksella.
Tekninen lautakunta antoi luvan kisan järjestämiseen omalta osaltaan alun perin 22. huhtikuuta pitämässään kokouksessa, mutta päätöksestä tehtiin oikaisuvaatimus.
Tekninen lautakunta hylkäsi oikaisuvaatimuksen kokouksessaan 3. kesäkuuta teknisen johtajan Petri Hännisen ehdotuksen mukaisesti.
Lautakunnan jäsen Sirpa Seppälä teki teknisen johtajan esityksestä poikkeavan ehdotuksen, mutta se raukesi kannattamattomana ja alkuperäinen esitys jäi voimaan. Seppälä jätti myös eriävän mielipiteen pöytäkirjaan tässä vaiheessa.
Rallia vastustavat yksityistiekunnan jäsenet valittivat oikaisuvaatimuksen hylkäämisestä myöhemmin Vaasan hallinto-oikeuteen, mikä esti väliaikaisesti kisan järjestämisen.
Kevään kuntavaalien jälkeen vaihtunut tekninen lautakunta antoi 19. elokuuta hallinto-oikeudelle lausunnon, jossa se vaati, että valitus hylätään ja päätöksen täytäntöönpanon kielto kumotaan.
Oikeuden lopullisen ratkaisun saaminen voi viedä vuosia aikaa, mutta SM-rallisprintille myönnettiin viime viikon lopulla lupa järjestää kilpailu. Kilpailunjohtaja Erkki Hemmingin mukaan kisajärjestelyjä jatkettiin tietoisena siitä, että tapahtuma saatetaan joutua perumaan kokonaan.
– Emme voineet keskeyttää kisajärjestelyjä. Tähän on ollut pakko taloudellisesti ja toiminnallisesti panostaa, sillä kyseessä on projekti, jota ei voida perjantaina keksiä ja lauantaina ajaa. Nytkin tämä on ollut melkein vuoden prosessi, Hemminki sanoi.
Palonkyläntie ja Taavetintie ovat osittain kunnan hoitamia ja ylläpitämiä, ja tekninen lautakunta antoi omasta puolestaan luvan kisojen pitämiseen. Varsinaisesta luvan antamisesta vastaa kuitenkin tiekunta, jonka kanssa sopimus oli allekirjoitettu jo aiemmin.
Suunniteltu reitti sijaitsee osittain myös Suolaisten pohjavesialueella, mistä Isonkyrön ympäristölautakunta antoi tekniselle lautakunnalle lausunnon 11. maaliskuuta. Lausunnossa todettiin, ettei ralleja tulisi järjestää pohjavesialueella, koska se ei paranna kunnan vesihuollon toimintavarmuutta.
Ympäristölautakunnan lausunnossa toivottiin, että reittiä muutettaisiin, sillä ralliin oli vielä noin puoli vuotta aikaa. Ympäristölautakunta oli pyytänyt ja saanut helmikuussa Etelä-Pohjanmaan ELY-keskukselta lausunnon pohjavesialueesta ja rallin aiheuttamista riskeistä.
Kilpareitti kulkee pohjavesialueella noin 1,9 kilometrin matkan. ELY-keskus arvioi, että pohjavesille ei aiheudu haittaa rallista, mutta alueella ei saa tehdä huoltotoimenpiteitä tai tankkauksia.
Jos äkillisiä huoltotoimenpiteitä tarvitaan, ajoneuvojen alla on käytettävä läpipäästämättömiä ja imukykyisiä huoltomattoja. Tämä on järjestäjän mukaan otettu huomioon.
RATI SM-Rallisprint Isossakyrössä 13. syyskuuta, kilpailutoimisto aukeaa kello 9.00 ja ensimmäinen lähtö noin kello 14.00
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria