A-
A+
Jouni Ritola aloitti Kyrö Distilleryn toimitusjohtajana alkuvuodesta ja yrityksen kymmenvuotisjuhlan kynnyksellä. - Pandemian aikana pystyimme hivenen kasvattamaan liikevaihtoa, ja nyt kevällä vauhti on lähtenyt hyvään kasvuun, Ritola kertoo.
Kuvat: Arto Erkkilä
ISOKYRÖ Saunan lauteilta alkunsa saanut Kyrö Distillery Company juhlii vuosikymmenen kestänyttä matkaansa yhden perustajajäsenen siirtyessä kohti uusia haasteita.
Ajatus suomalaisesta ruistislaamosta sai alkunsa saunan lauteilla.
Villistä ideasta on vuosien saatossa kasvanut kansainvälisesti palkittu alkoholialan toimija. Napue-gini siivitti Kyrön nopeaan kasvuun.
Vuonna 2019 avattiin Isonkyrön vanhan meijerirakennuksen viereen uusi viskitislaamo, joka seitsenkertaisti viskin tuotantokapasiteetin.
– Kymmenen vuoden aikana on tapahtunut uskomaton määrä asioita. Menestyksen eteen on alusta asti tehty työtä hartiavoimin, mutta matkalla on ollut myös onnekkaita sattumia, sanoo toimitusjohtajan pallille tammikuussa istunut Jouni Ritola.
Pandemian vaikutus etenkin ravintola- ja matkailualaan pakotti myös Kyrön miettimään toimintamalliaan uusiksi.
Yrityksen uusi kuluttajalähtöinen kasvustrategia kansainvälisillä markkinoilla on tuottanut tulosta. Suurimman Suomen ulkopuolisen markkinan Saksan myynnin kasvu oli viime vuonna yli 120 prosenttia.
Markkinavastuuta Saksassa on kantanut Mikko Koskinen, Kyrön brändiä ja markkinointia alunperin luotsannut insinööri ja stand up -koomikko. Nyt, Kyrön viettäessä 10-vuotisjuhlapäivää, Koskinen siirtyy operatiivisesta roolista Kyröllä kohti uusia haasteita.
– Henkilökohtainen missioni Kyröllä oli luoda kotimainen kuluttajabrändi, joka loistaa kansainvälisillä markkinoilla. Tietysti brändi piti tehdä paremmin kuin Ruotsissa osataan, Koskinen sanoo pilke silmäkulmassa.
– Kyröstä on kypsynyt kymmenessä vuodessa alan aatelistoa ja nyt on aika antaa tilaa: omassa elämässä niille asioille, jotka ovat väistyneet Kyrön tieltä, sekä muulle tiimille kehittyä ja viedä Kyröä eteenpäin kansainvälisillä markkinoilla uusin ideoin, Koskinen kertoo.
Napuen voiton myötä suomalaisten tietoisuuteen noussut tislaamo pystyy viimein keskittymään alkuperäiseen suunnitelmaansa, eli ruisviskin tuotantoon.
Viime vuonna Kyrö käynnisti täysin uniikin tavan rahoittaa toimintaansa hakemalla viskitynnyreillä taattuja lainoja kuluttajilta.
– Vielä toistaiseksi viskin tuotantomme kuitenkin on suurempaa kuin ulosmyynti, sillä lain mukaan viski vaatii vähintään kolmen vuoden tynnyrikypsytyksen. Sinä aikana nesteen todellinen arvo ei näy missään kohtaa kirjanpitoamme. Tynnyrivakuudellisten lainojen avulla voimme jatkaa tuotantoa tasaiseen tahtiin, markkinaolosuhteista riippumatta, Ritola jatkaa.
Maaliskuussa ensimmäistä kertaa Kyrön historiassa viskin myynti ylitti ginin myynnin Saksassa.
– Tästä alkaa uusi aika kotimaisten ruistisleiden maailmanvalloitusta, Mikko Koskinen juhlii yhdessä Ritolan kanssa.
Perustamisesta asti yritystä johtanut Miika Lipiäinen on alkuvuoden aikana kotiutunut Lontooseen. Britannia ei ole uusi markkina Kyrön tuotteille, mutta kuluttajakysynnän luominen Berliinissä testatun mallin mukaisesti on nyt nyt suunnitelmissa isommin panoksin.
– Valloitamme maailmaa postinumero kerrallaan ja nyt on Lontoon vuoro, Jouni Ritola avaa suunnitelmia.
Kymmenen vuotta historiallisen saunaillan jälkeen kyröläiset juhlivat; kuinkas muutenkaan kuin saunoen.
– Vaikka mielessä pyörivät jo uudet haasteet, takapuoleni kuuluu nyt ja aina Kyrölle, Islantiin seuraavaksi suuntaava Mikko Koskinen toteaa.
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria
A-
A+
Jouni Ritola aloitti Kyrö Distilleryn toimitusjohtajana alkuvuodesta ja yrityksen kymmenvuotisjuhlan kynnyksellä. - Pandemian aikana pystyimme hivenen kasvattamaan liikevaihtoa, ja nyt kevällä vauhti on lähtenyt hyvään kasvuun, Ritola kertoo.
Kuvat: Arto Erkkilä
ISOKYRÖ Saunan lauteilta alkunsa saanut Kyrö Distillery Company juhlii vuosikymmenen kestänyttä matkaansa yhden perustajajäsenen siirtyessä kohti uusia haasteita.
Ajatus suomalaisesta ruistislaamosta sai alkunsa saunan lauteilla.
Villistä ideasta on vuosien saatossa kasvanut kansainvälisesti palkittu alkoholialan toimija. Napue-gini siivitti Kyrön nopeaan kasvuun.
Vuonna 2019 avattiin Isonkyrön vanhan meijerirakennuksen viereen uusi viskitislaamo, joka seitsenkertaisti viskin tuotantokapasiteetin.
– Kymmenen vuoden aikana on tapahtunut uskomaton määrä asioita. Menestyksen eteen on alusta asti tehty työtä hartiavoimin, mutta matkalla on ollut myös onnekkaita sattumia, sanoo toimitusjohtajan pallille tammikuussa istunut Jouni Ritola.
Pandemian vaikutus etenkin ravintola- ja matkailualaan pakotti myös Kyrön miettimään toimintamalliaan uusiksi.
Yrityksen uusi kuluttajalähtöinen kasvustrategia kansainvälisillä markkinoilla on tuottanut tulosta. Suurimman Suomen ulkopuolisen markkinan Saksan myynnin kasvu oli viime vuonna yli 120 prosenttia.
Markkinavastuuta Saksassa on kantanut Mikko Koskinen, Kyrön brändiä ja markkinointia alunperin luotsannut insinööri ja stand up -koomikko. Nyt, Kyrön viettäessä 10-vuotisjuhlapäivää, Koskinen siirtyy operatiivisesta roolista Kyröllä kohti uusia haasteita.
– Henkilökohtainen missioni Kyröllä oli luoda kotimainen kuluttajabrändi, joka loistaa kansainvälisillä markkinoilla. Tietysti brändi piti tehdä paremmin kuin Ruotsissa osataan, Koskinen sanoo pilke silmäkulmassa.
– Kyröstä on kypsynyt kymmenessä vuodessa alan aatelistoa ja nyt on aika antaa tilaa: omassa elämässä niille asioille, jotka ovat väistyneet Kyrön tieltä, sekä muulle tiimille kehittyä ja viedä Kyröä eteenpäin kansainvälisillä markkinoilla uusin ideoin, Koskinen kertoo.
Napuen voiton myötä suomalaisten tietoisuuteen noussut tislaamo pystyy viimein keskittymään alkuperäiseen suunnitelmaansa, eli ruisviskin tuotantoon.
Viime vuonna Kyrö käynnisti täysin uniikin tavan rahoittaa toimintaansa hakemalla viskitynnyreillä taattuja lainoja kuluttajilta.
– Vielä toistaiseksi viskin tuotantomme kuitenkin on suurempaa kuin ulosmyynti, sillä lain mukaan viski vaatii vähintään kolmen vuoden tynnyrikypsytyksen. Sinä aikana nesteen todellinen arvo ei näy missään kohtaa kirjanpitoamme. Tynnyrivakuudellisten lainojen avulla voimme jatkaa tuotantoa tasaiseen tahtiin, markkinaolosuhteista riippumatta, Ritola jatkaa.
Maaliskuussa ensimmäistä kertaa Kyrön historiassa viskin myynti ylitti ginin myynnin Saksassa.
– Tästä alkaa uusi aika kotimaisten ruistisleiden maailmanvalloitusta, Mikko Koskinen juhlii yhdessä Ritolan kanssa.
Perustamisesta asti yritystä johtanut Miika Lipiäinen on alkuvuoden aikana kotiutunut Lontooseen. Britannia ei ole uusi markkina Kyrön tuotteille, mutta kuluttajakysynnän luominen Berliinissä testatun mallin mukaisesti on nyt nyt suunnitelmissa isommin panoksin.
– Valloitamme maailmaa postinumero kerrallaan ja nyt on Lontoon vuoro, Jouni Ritola avaa suunnitelmia.
Kymmenen vuotta historiallisen saunaillan jälkeen kyröläiset juhlivat; kuinkas muutenkaan kuin saunoen.
– Vaikka mielessä pyörivät jo uudet haasteet, takapuoleni kuuluu nyt ja aina Kyrölle, Islantiin seuraavaksi suuntaava Mikko Koskinen toteaa.
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
A-
A+
Jouni Ritola aloitti Kyrö Distilleryn toimitusjohtajana alkuvuodesta ja yrityksen kymmenvuotisjuhlan kynnyksellä. - Pandemian aikana pystyimme hivenen kasvattamaan liikevaihtoa, ja nyt kevällä vauhti on lähtenyt hyvään kasvuun, Ritola kertoo.
Kuvat: Arto Erkkilä
ISOKYRÖ Saunan lauteilta alkunsa saanut Kyrö Distillery Company juhlii vuosikymmenen kestänyttä matkaansa yhden perustajajäsenen siirtyessä kohti uusia haasteita.
Ajatus suomalaisesta ruistislaamosta sai alkunsa saunan lauteilla.
Villistä ideasta on vuosien saatossa kasvanut kansainvälisesti palkittu alkoholialan toimija. Napue-gini siivitti Kyrön nopeaan kasvuun.
Vuonna 2019 avattiin Isonkyrön vanhan meijerirakennuksen viereen uusi viskitislaamo, joka seitsenkertaisti viskin tuotantokapasiteetin.
– Kymmenen vuoden aikana on tapahtunut uskomaton määrä asioita. Menestyksen eteen on alusta asti tehty työtä hartiavoimin, mutta matkalla on ollut myös onnekkaita sattumia, sanoo toimitusjohtajan pallille tammikuussa istunut Jouni Ritola.
Pandemian vaikutus etenkin ravintola- ja matkailualaan pakotti myös Kyrön miettimään toimintamalliaan uusiksi.
Yrityksen uusi kuluttajalähtöinen kasvustrategia kansainvälisillä markkinoilla on tuottanut tulosta. Suurimman Suomen ulkopuolisen markkinan Saksan myynnin kasvu oli viime vuonna yli 120 prosenttia.
Markkinavastuuta Saksassa on kantanut Mikko Koskinen, Kyrön brändiä ja markkinointia alunperin luotsannut insinööri ja stand up -koomikko. Nyt, Kyrön viettäessä 10-vuotisjuhlapäivää, Koskinen siirtyy operatiivisesta roolista Kyröllä kohti uusia haasteita.
– Henkilökohtainen missioni Kyröllä oli luoda kotimainen kuluttajabrändi, joka loistaa kansainvälisillä markkinoilla. Tietysti brändi piti tehdä paremmin kuin Ruotsissa osataan, Koskinen sanoo pilke silmäkulmassa.
– Kyröstä on kypsynyt kymmenessä vuodessa alan aatelistoa ja nyt on aika antaa tilaa: omassa elämässä niille asioille, jotka ovat väistyneet Kyrön tieltä, sekä muulle tiimille kehittyä ja viedä Kyröä eteenpäin kansainvälisillä markkinoilla uusin ideoin, Koskinen kertoo.
Napuen voiton myötä suomalaisten tietoisuuteen noussut tislaamo pystyy viimein keskittymään alkuperäiseen suunnitelmaansa, eli ruisviskin tuotantoon.
Viime vuonna Kyrö käynnisti täysin uniikin tavan rahoittaa toimintaansa hakemalla viskitynnyreillä taattuja lainoja kuluttajilta.
– Vielä toistaiseksi viskin tuotantomme kuitenkin on suurempaa kuin ulosmyynti, sillä lain mukaan viski vaatii vähintään kolmen vuoden tynnyrikypsytyksen. Sinä aikana nesteen todellinen arvo ei näy missään kohtaa kirjanpitoamme. Tynnyrivakuudellisten lainojen avulla voimme jatkaa tuotantoa tasaiseen tahtiin, markkinaolosuhteista riippumatta, Ritola jatkaa.
Maaliskuussa ensimmäistä kertaa Kyrön historiassa viskin myynti ylitti ginin myynnin Saksassa.
– Tästä alkaa uusi aika kotimaisten ruistisleiden maailmanvalloitusta, Mikko Koskinen juhlii yhdessä Ritolan kanssa.
Perustamisesta asti yritystä johtanut Miika Lipiäinen on alkuvuoden aikana kotiutunut Lontooseen. Britannia ei ole uusi markkina Kyrön tuotteille, mutta kuluttajakysynnän luominen Berliinissä testatun mallin mukaisesti on nyt nyt suunnitelmissa isommin panoksin.
– Valloitamme maailmaa postinumero kerrallaan ja nyt on Lontoon vuoro, Jouni Ritola avaa suunnitelmia.
Kymmenen vuotta historiallisen saunaillan jälkeen kyröläiset juhlivat; kuinkas muutenkaan kuin saunoen.
– Vaikka mielessä pyörivät jo uudet haasteet, takapuoleni kuuluu nyt ja aina Kyrölle, Islantiin seuraavaksi suuntaava Mikko Koskinen toteaa.
luetuimmat
uusimmat
Mielipide
Kuvagalleria